čtvrtek 12. ledna 2017

A jak je to vlastně s tím počasím

Volnočasová polemika nad počasím a druhem osobností. A taky holubi, s těma je potíž.
Jedna volná chvilka mi dala možnost zamyslet se (už asi po stopadesátý), nad počasím. Nebo ani ne tak nad počasím, ale opět sobecky nad tím, co mi vyhovuje nejvíc. Tak samozřejmě, počasí je rozpačitej začátek konverzace, dvou neznámých lidí nebo dvou, co prostě už neví kudy kam s větama. To je jedna z možností, nicméně může to ovšem nějak pohnout s bariérama a ukázat povahu konverzačního společníka. I tady se dá krásně zjistit, kdo na věci kouká s nadhledem a kdo vidí všechno černě.

Já jsem (podle mě) realista s optimistickejma výkyvama. Těžko soudit, jestli tohle spojení má nějaký teoretický opodstatnění v odborný literatuře. Dost možná jsem právě objevila nový směr psychologie člověka. Mám radost z maličkostí, což většinu lidí vede k tomu, že mi často říkají "Chováš se jak malý dítě." Ráda se směju, ale když nato přijde, dívám se na věci realisticky. Pesimismus přichází až v poslední fázi. Tý se říká zoufalství. 

Nicméně k tomu rozboru počasí. Mně prostě uklidňuje šedá obloha a vítr. Pokud do toho sněží nebo je mlha, ideální stav. Dešti moc nefandím, ale koukat na něj zevnitř, z okna, mi nijak zvlášť nevadí. Takže z jakýho důvodu, člověk co si nelibuje v depresivních stavech (jako zas netvrdím, že si v nich někdo libuje, ale prostě nepropadám depresím), vyhledává takovýhle počasí. Cítím se v něm děsně útulně. Tak jako bezpečně. I když většina lidí má při tomhle počasí ke zmiňovaným depresím sklony. Ty dokážu prohloubit ještě víc, když jim oznámím, že mně se to počasí líbí.

Už začínám mít sama ze sebe trochu strach. Když si tu tak vypisuju věci, který dělají můj život příjemnějším v kombinaci s tím, co moc nezvládám, nevím co si myslet. Realistickej optimista vyžívající se v "anglickým" počasí, co nezvládá zeměpis a miluje papírnictví. Tak hlavně, že vím co je anglický počasí a umím to napsat. Každej jsme nějakej, no ne.

Další věcí je, že letos snad prvně, mi nevadí zima. Buď jsem se konečně naučila pořádně oblíkat do zimy, což teda v mým věku docela úspěch, pojďme mi zatleskat. Nebo se tu jenom přehnaně projevuje ten optimismus. Jo a taky mám strach z holubů.
Výsledek obrázku pro pigeon

Tak mějte alespoň Vy rádi holuby a mějte se fajn! :)




Zdroj obrázku: pigeoncoffee 

Žádné komentáře: