úterý 17. ledna 2017

Diář - Doller

Diář II. Milovník papírnictví, plánování a diářů se setkává s Dollerem. Tak o tom si musím něco napsat.
Včera jsem byla vyzvednout dárek pro Lukáše. Bylo to malý překvapení ve formě Dolleru. Planner Lovers ví a určitě většina lidí tuší, o co jde. Pokud přeci jen ne, jde to motivační diář. Setkávala jsem se s reklamou na něj především na Youtubu nebo jako sponzorovaná reklama na Facebooku. Připadalo mi to celkem zajímavý a pro vlastníka Dolleru, hodně kreativní. Protože už ale vlastním Filofax, bylo by zbytečné pořizovat si druhý diář. No a vzhledem k tomu, že Lukáš pořád váhal, tak jsem udělala první krok za něj a pro Dollera jsem mu dojela. 
Doller podle mě představuje jednoduché řešení pro člověka, který chce mít originální diář, ale nechce si ho vyrábět celý sám. Postačí mu jednoduchá osnova, které se může držet a dál si svůj diář bude zpracovávat podle vlastních představ. 



Už na první pohled vypadá jednoduše a v tom je právě jeho krása. Na černých, pevných deskách, které připomínají kožené zpracování, je vyražen název DOLLER. Desky u sebe ještě drží úzká gumová páska. Hned po otevření desek mi udělala radost přiložená vizitka. Je na ní poděkování a podpisy tvůrců. Taková milá maličkost a diář vylétl ještě o stupeň výš. Na další stránce Vás uvítá pěkný motivační odstavec. Dokážu si představit, že v těžkých chvílích zase člověku může zvednout hlavu vzhůru.

Po pěkném uvítání už se rovnou vrháte na stanovení si toho, jaký budete za 5 let. Tady už je zase na jednotlivém majiteli, jak se na tento úkol vrhne. Může kreslit, psát. lepit, individuálnímu pojetí se tu nekladou meze. Hned vedle tohoto úkolu je prostor pro roční cíle. Po ročních cílech následuje snář. Vepisujete si (nebo lepíte, kreslíte, jak uznáte za vhodné) své sny a přání. Na konci měsíce je to samé, ale ve formě rekapitulace. Co se Vám povedlo si splnit.

Teď už jste na stránce, kde si stanovujete měsíc, kterým začínáte plnit svůj diář. Tohle se mi na tom všem líbí asi nejvíc. Pro člověka co váhal (jako právě Lukáš) a nestihl si diář koupit ještě před koncem roku, aby mohl hned 1.1. začít,  je tohle ideál. Prostě si zvolíte měsíc, kterým chcete začít. Klidně si zvolte srpen nebo den svého narození, vždyť každý má právo na nový začátek, kdy sám uzná za vhodné.



Ještě citát, který Vás bude provádět novým měsícem a můžete začít plánovat. Prvně je hezky stručně celý měsíc, aby jste měli své aktivity přesně na očích a pak už den za dnem v podrobném provedení. Jak říkám, je to opravdu jednoduchá a elegantní osnova, které se člověk může a nemusí držet. Líbí se mi i prostory po poznámky, nápady, hlídání si financí. Podle mě si zde každý člověk, nehledě na jeho povolání, najde způsob, jak s Dollerem pracovat.

Na konci je mapa světa a malá obálka, kam si můžete vkládat, co jen budete chtít. Třeba letenky, aby jste to s mapou měli pěkně u sebe. Takže já jsem nadšená a docela Lukášovi závidím, že má novou čistou plochu, kam si může promítnout svůj život na následující rok. Možná se trošku něčím inspiruju a svůj Filofax doplním o některé prvky, které mi na rozdíl od Dollera, chybí.

A že je Váš den stále to samé a proč si vlastně pořizovat diář? Buď to může být důvod, proč vymyslet nějakou aktivitu navíc, aby jste si měli co zapisovat nebo si zapisujte běžné věci. Do každého dne si vepište od kdy do kdy pracujete, co jdete dělat po práci (nákup, lenošení u tv, kafe s kamarádkou/ kamarádem, procházka, ...). Ono je všechno opravdu o hodně jednodušší, když si to člověk napíše a vidí to černé na bílem (a nebo jinak barevném) před sebou. 


Tak hezký den a diářům zdar! :)

Žádné komentáře: